Év elején is számos fontos teendőnk adódik. Ezek közé tartozik, hogy a 2019. évben teljesített kifizetésekről, juttatásokról 2020. január 31-éig összesített igazolást kell kiállítanunk és dolgozóinknak át is kell adnunk. Az összesített igazolás kiállítására vonatkozó kötelezettség a NAV által elkészített 19M30 jelű nyomtatvány felhasználásával is teljesíthető, azonban a nyomtatvány alkalmazása nem kötelező. Az igazoláson az egyes jövedelmek jogcím szerinti felsorolásából elhagyhatóak azok a sorok, amelyek nem szükségesek, továbbá ki is lehet egészíteni ezeket a sorokat. Cikkünkben arra térünk ki, hogy dolgozóinknak milyen további dokumentumot kell kiadnunk január 31-éig a 19M30 jövedelemigazolás mellett.
Jó, ha tudjuk, hogy a tárgyévet követő év január 31. napjáig egy járulékigazolást is ki kell adnunk a biztosított dolgozóink részére.
Nézzük meg, milyen adatokat szükséges feltüntetnünk ezen az igazoláson:
- a tárgyévben fennállt biztosítási idő „tól-ig” tartamát,
- a tárgyévre, illetve a tárgyévtől eltérő időre levont járulékok összegét,
- a foglalkoztató által megfizetett egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék összegét és azok alapját, valamint
- az egyes járulékokból érvényesített családi járulékkedvezményt.
Ne felejtsük el, hogy amennyiben dolgozónk biztosítással járó jogviszonya év közben szűnik meg, ezt az igazolást soron kívül ki kell adnunk részére!
Forrás: A társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény 47. § (3) bek.
Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 23. § (1) bek.
BérPortál – www.berportal.hu – Minden jog fenntartva