Azokban a munkakörökben, ahol ez megoldható, ma már jellemzően egyre sűrűbben előforduló igény a munkavállalók részéről, a home office lehetősége. A cégek jelentős része hajlik is ebbe az irányba. Hiszen ezáltal megszűnnek a távolság miatti korlátok egy-egy munkakör betöltése kapcsán. Ez a munkavállaló és a munkáltató számára is egyaránt előny. Hiszen a munkavállalónak nem feltétlenül kell elköltöznie egy munka miatt és a munkavállalónak sem kell feltétlenül csak az adott település vagy annak közelében élőkre szűkítenie a munkaerő felvételt. Tehát azon cégek körében, akik nyitottak erre a lehetőségre számos munkavállalójuk dolgozik részben, vagy teljesen távmunkavégzésben.
A növekvő rezsi költségekkel arányosan nőnek a bérigények is. Erre kínál megoldást a „rezsitámogatás”. Ezt, a személyi jövedelemadóról szóló törvény 3. melléklete tartalmaz. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy a munkaszerződésében foglaltak szerint távmunkavégzés keretében munkát végző munkavállalónak, a távmunkavégzéssel összefüggésben, a felek által előzetesen meghatározott, de legfeljebb havonta az adóév első napján érvényes havi minimálbér 10 százalékának megfelelő összeget fizessen ki a munkáltató adómentesen. Ez 2022-ben 20.000 forint.
Amennyiben a távmunkavégzés nem érinti az egész hónapot, a havi összegnek a távmunkavégzéssel érintett napokkal arányos része adható.
Fontos, hogy ezen támogatás csak akkor adható, ha a magánszemély a távmunkavégzéssel összefüggésben egyéb költséget nem számol el.
A rezsitámogatás további feltételei
Mint azt már említettük az előbbiekben, a rezsitámogatás a távmunka kapcsán adható. Így fontos, hogy figyeljünk arra, hogy a távmunkavégzésről szóló megállapodást a munkaszerződés tartalmazza. Tehát magáról a távmunkavégzésről és annak költségtérítéséről is meg kell állapodni a munkaszerződésben. Ha ezen tartalom hiányzik az eredeti munkaszerződésből, akkor kell csinálni egy munkaszerződés módosítást.
Jó ha tudjuk, hogy ebben az esetben nem szükséges semmivel sem igazolni, hogy a költségtérítést a távmunkavégzéssel összefüggésben mely felmerülő költségre számolják el.
Mivel nem csak a munkavállalók, de bizony a cégek rezsiköltségei is jelentős mértékben emelkedtek, így sok cég költözött kisebb helyre, ezzel minimalizálva az irodai férőhelyeket és a havi rezsit. Sok helyen vezették be például a részleges home offic verziót, amikor is úgy szervezik az egyes osztályok a közös munkákat, megbeszéléseket, hogy a hét egy adott napjára, vagy napjaira hívják be az azon a területen dolgozó kollégákat, például hétfőre és keddre, míg a többiek addig otthonról végzik a munkájukat és nekik csütörtök és péntek az irodai nap. Valahol, alapvetően mindenki home office-ban dolgozik, de a cég fenntart egy kisebb irodát, pár tárgyalóval, amiket egy közös naptár segítségével le tudnak foglalni a kollégák, ha mégis be kell menni egy személyes megbeszélésre.
Mindenki úgy csökkent a kiadásain, ahogyan számára optimális, és mivel egy béremelés jelentős kiadásokkal jár, így ezen adómentes verziót sok cég ki is használja.
BérPortál – www.berportal.hu – Minden jog fenntartva